Osób najpierw używa wyszukiwarki Google gdy chce coś kupić lub znaleźć konkretną usługę.
Użytkowników Google nie przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania.
Osób przegląda tylko 3 pierwsze wyniki wyszukiwania
Większą konwersję ze sprzedaży mają zapytania z wyników organicznych Google, w porównaniu do zapytań z reklam.
Badania wskazują, że ponad 75% ruchu na stronach WWW pochodzi z fraz tzw. „długiego ogona” ( Long Tail)
Frazy Long Tail to frazy wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę, które składają się z więcej niż 3 słów. Są one mniej popularne niż frazy krótkie, natomiast ich suma znacznie przekracza ilość wyszukiwań fraz ogólnych.
Pozycjonowanie szerokie koncentruje się na optymalizacji strony tak, by była dobrze widoczna dla jak największej ilości zapytań Long Tail, aby ruch organiczny cały czas wzrastał.
Niekwestionowaną zaletą pozycjonowania szerokiego jest szybsze pozyskiwanie ruchu w serwisie oraz większa jego konwersja.